
Faglige strategier
Nedenfor kan du læse strategien og handleplanen for henholdsvis sprog og læsning og matematik på skoleområdet i Frederikssund Kommune.
Strategien og handleplanen for sprog og læsning
Formålet med strategien og handleplanen for sprog og læsning er at skabe en sammenhængende og helhedsorienteret indsats, der sikrer og styrker alle børn og unges læring omkring sprog og skriftsprog i dagtilbud og skole.
Sprog- og læsestrategien understøtter visionen i Børne- og ungepolitikken om at ”alle børn og unge skal udfordres fagligt, socialt og kulturelt, så deres potentiale udnyttes bedst muligt”.
Handleplanen skal i praksis udmønte Frederikssund Kommunes visioner for sprog og læsning. Den kommunale handleplan følges op af lokale handleplaner for sprog og læsning på de enkelte skoler samt en konkret kommunal vejledning om ordblindhed.
Handleplan for sprog og læsning 2015-2019
Strategi for sprog og læsning 2015-2019
Strategien og handleplanen for matematik
Frederikssund Kommunes matematikhandleplan skal i praksis være med til at udmønte Frederikssund Kommunes matematikstrategis visioner for matematisk opmærksomhed og matematikfaget på 0-18 års området
Formålet med Frederikssund Kommunes matematikstrategi er at skabe en sammenhængende og helhedsorienteret indsats i kommunen, der sikrer og styrker alle børn og unges læring i matematik. Matematikstrategien understøtter Frederikssund Kommunes Børne- og Ungepolitiks Vision: ”Alle børn og unge skal udfordres fagligt, socialt og kulturelt, så deres potentiale udnyttes bedst muligt”