Frederikssund Kommunes logo

Kørsel til og fra sygehus

Du har ret til at blive kørt til hospitalet i fx. ambulance eller kørestolskøretøj, hvis du ikke selv kan komme derhen på grund af din sygdom.

Normalt skal du selv betale for transport, men du kan i nogle tilfælde få betalt en del af transporten til og fra sygehus.
Alene det at du ikke har adgang til bus eller tog, berettiger ikke til transport eller refusion.

Opfylder du kriterierne for transport, skal du søge om befordringsgodtgørelse. Det gør du ved at kontakte det sygehus, hvor du er blevet behandlet.

Frederikssund Kommune ligger i Region Hovedstaden, og du kan på deres hjemmeside læse mere om transport og transportgodtgørelse, samt lovgrundlaget.

Hvis du har brug for yderligere afklaring og information om kørsel, skal du kontakte afdelingen hvor du skal behandles. Telefonnummeret til behandlingsafdelingen fremgår af indkaldelsesbrevet du modtager fra hospitalet.