
Ansøgning om at blive fritvalgsleverandør
En leverandører af personlig og praktisk hjælp, der ønsker at blive fritvalgsleverandør, skal godkendes af kommunen efter nedenstående procedure.
I forhold til ydelserne indkøb og tøjvask skal en særskilt procedure følges.
Timepriser til private leverandører af fritvalgsydelser er følgende:
Hjemmepleje - Privat leverandør | Timepris 2021 |
---|---|
Personlig pleje- Øvrig | Kr. 519 |
Personlig pleje - Dag | kr. 459 |
Praktisk hjælp ekskl. Indkøb og Tøjvask | kr. 349 |
Eventuelle spørgsmål, rettes til Voksenstøtte og Hjælpemidler via Digital Post i højre kolonne.
Godkendelsesprocedure ved personlig og praktisk hjælp
Forhåndsgodkendelse
Følgende dokumenter skal udfyldes og sendes via Digital Post.
- Nøgletalsformular
- Tro og love erklæring
- Underskrevet rammeaftale med afkrydsning af de ydelser, man ønsker at levere, indsendes i 2 eksemplar
- Udfyldt databehandleraftale, indsendes i 2 eksemplar
- Udfyldt og underskrevet bilag til dokumentation af kompetencer.
Leverandørerne får svar fra Voksenstøtte og Hjælpemidler om forhåndsgodkendelsen og leverandørerne tager stilling til, om endelig godkendelse ønskes.
Endelig godkendelse
Forud for den endelige godkendelse skal følgende skal være på plads:
- Udfyldt og underskrevet Anfordringsgaranti
- Godkendt serviceattest max. 6 måneder gammel
- Leverandøren skal være opkoblet til Kommunens omsorgssystem
- Leverandøren skal sende sit informationsmateriale, og Voksenstøtte og Hjælpemidler skal godkende beskrivelsen i forhold til de ydelser, leverandøren er godkendt til at levere