Asfaltarbejder ved anvendelse af Remix metoden

Frederikssund Kommune anvender Remix metoden i forbindelse med vedligeholdelse af en række veje i Frederikssund.

Metoden er en partiel reparation af asfaltbelægningen ved at opvarme eksisterende asfaltbelægning samt tilsætning af nyt materiale og komprimering. Metoden med at opvarme eksisterende belægning skaber mindre røg og lugtgene.

Remix er slidstærkt og giver en god bæreevne. Samtidig er Remix miljøvenlig ved genbrug af eksisterende asfalt, en hurtig arbejdsgang med begrænset brug af ny asfalt, hvilket giver en bedre trafiksikkerhed, da der ikke skal køres ”gamle” materialer væk.

Remix metoden - genanvendelse af asfaltbelægning

Remix af kørebane efter påske 2023

Frederikssund Kommune planlægger at foretage remix af belægning på nedenstående veje, hvor der er revner og skade mm. Det er forberedende  arbejder inden asfaltslidlag. Asfaltslidlagen vil blive udført i 2023 i år eller senere. En nærmere tidsplan vil blive publiceret her.

Remix udføres af asfaltentreprenøren Pankas og for evt. spørgsmål om arbejdet på stedet kan besvares af formand Lasse Justesen på telefon 21 24 14 60.

Slangerup: Tidsplan, uge 18, 19 0g 20

1. Græsevej

2. Lystrupvej

3. Jordhøjvej

Frederikssund: Tidsplan, uge 20 og 21

1. Fjordparken

2. Strandvangen

Jægerspris: Tidsplan, uge 21

1. Hybenvej

2. Duemosevej

Skibby. Tidsplan, uge 21 og 22

1. Nakkedamsvej

2. Skjoldagervej

Du kan også se en video omkring Remix metoden.