Frederikssund Kommunes logo

Mit affald - få hjælp til dit affald

Tømmekalenderen for den nye ordning per 1. maj 2022 er nu tilgængelig via selvbetjeningsløsningen herunder og kan ses ved klikke på Mit Affald.

Du kan også vælge et af de øvrige punkter, hvor du bl.a. kan bestille flere beholdere til den nye ordning og melde evt. fejl på det nye materiel, samt bestille ekstratømning og andre engangsydelser.

Selvbetjening - åben 24 timer i døgnet

På følgende links kan du bruge selvbetjeningens forskellige funktioner:

Ny affaldsordning per 1. maj 2022

For informationer om den nye affaldsordning, herunder spandemål og FAQ, kan I læse mere på Ny affaldsordning i 2022.

Få besked

Du har mulighed for at få besked om, hvornår dit affald bliver hentet næste gang. Det kan være nyttigt, hvis du skal køre din beholder frem på tømmedagen, eller hvis du skal huske, hvornår du har bestilt afhentning af storskrald.

Hent app

Hvis du har en nyere mobiltelefon, kan du hente app'en "Perfect Waste" til din telefon. Her kan du:

  • scanne dit affald via stregkoden, og se hvordan det skal sorteres
  • søge specifikt affald frem via søgefunktionen
  • se informationer om tømning, materiel og takster

Hent app'en til din Iphone eller Android mobiltelefon.

Beskedservice

beskedservice kan du vælge at abonnere på forskellige beskeder. Beskederne sendes på mail eller sms. 

Du kan få besked om:

  • Tømning af dine affaldsbeholdere
  • Kommende storskraldsdage og seneste tilmeldingsfrist
  • Afhentning af storskrald (forudsat at du har bestilt afhentning)
  • Aktuel information om driftsnedbrud eller nødberedskab

Ved tilmelding til beskedservice skal du bruge adressen, hvor beholderne er tilmeldt. Hvis du bor i en bebyggelse med fælles beholdere eller sækkestativer, vil det typisk være en anden adresse end din bolig. Hvis du er i tvivl om, hvilken adresse du skal benytte ved tilmelding, er du velkommen til at kontakte Affaldskontoret. 

Tilmeld dig beskedservice

Vi tager forbehold for tekniske fejl i beskedservice eller dårlig netforbindelse på dit netværk. Ved tilmelding til beskedservice accepterer du, at manglende eller forsinket besked om tømning ikke giver ret til erstatning, ekstra service fra skraldemanden eller ekstra afhentning af affald. Det er desværre ikke muligt at få besked om fælles opsamling af storskrald. 

Kundeservice

Du er også velkommen til at ringe til vores kundeservice på telefon 70 25 70 60. Kundeservice varetages af Vestforbrænding I/S. Kundeservice kan hjælpe med det meste.

Affaldskontoret

Har du et akut affaldsproblem, eller skal du bestille skraldespande til en nyopført bolig, skal du henvende dig direkte til Affaldskontoret på telefon 47 35 10 00 eller affald@frederikssund.dk