Gå til sidens indhold
Print
Frederikssund Kommunes logo

Vejledning ved klage til Huslejenævnet eller Beboerklagenævnet for Frederikssund og Egedal kommuner

Bor du til leje og ønsker du at klage til Huslejenævnet eller Beboerklagenævnet over ét eller flere forhold, kan du herunder læse hvad du skal gøre.

Hvordan sender jeg min klage til bolignævnene?

Du sender din klage via Digital Post til Beboerklagenævnet, hvor du kort og præcist oplyser om sagens omstændigheder og hvad du ønsker at klage over.

Det er vigtigt at du skriver en kort og objektiv beskrivelse af sagen.

Hvilken dokumentation bør vedhæftes?

Ved alle typer sager

  • kopi af lejekontrakten

Ved sager om forbrug

  • Kopi af regnskabet- Kopi af varslingen- Kopi af indsigelsen

Ved sager om lejens størrelse

  • Kopi af lejekontrakt
  • Kopi af varslingen
  • Kopi af indsigelsen
  • Kopi af eventuelle forbrugsregnskaber

Ved sager om fraflytning

  • Kopi af regninger for istandsættelse
  • Kopi af indflytningsrapport
  • Kopi af fejl- og mangelliste
  • Kopi af fraflytningsrapport
  • Fotodokumentation
  • Dato for fysisk fraflytning

Ved sager om husorden

  • Kopi af klage
  • Kopi af påmindelser

Hvordan får jeg svar?

Når du har sendt din klagemail, vil du modtage en automatisk kvittering på at bolignævnene har modtaget din henvendelse. Herefter vil du modtage et brev i din digitale postkasse med oplysninger om sagens opstart samt opkrævning af administrationsgebyr.