
Jeg skal tale med jer. Hvad gør jeg?
Efter branden i april er vi her i august 2025 for længst tilbage til normal drift. Alligevel erfarer vi, at det med at kontakte medarbejdere og afdelinger på Rådhuset kan drille lidt – og der er også nogle ting som stadig er ændret. Oplever du også det, så læs med i denne nyhed.
Helt generelt gælder, at det fortsat ikke er muligt at møde op på Rådhuset uden en forudgående aftale. I mange tilfælde kan du bestille en tid digitalt her på hjemmesiden.
Du kan ringe og skrive som normalt
Kommunens callcenter har åbent helt som det plejer, og du kan også altid skrive til det relevante fagområde via Digital Post.
Callcentret kan hjælpe med generelle spørgsmål, og stille dig videre til en relevant medarbejder. Du kan også bestille tid i for eksempel Borgercenteret, hvis det driller med den digitale tidsbestilling.
Åbningstider Callcenter
Mandag | kl. 9.00-14.00 |
Tirsdag | Lukket |
Onsdag | kl. 9.00-14.00 |
Torsdag | kl. 9.00-14.00 |
Fredag | kl. 9.00-12.00 |
Lørdag | Lukket |
Søndag | Lukket |
Ved generelle spørgsmål, som ikke har med konkret sagsbehandling at gøre, kan du også telefonisk kontakte kommunens digitale hotline via kommunens hovednummer.
Åbningstider Digital Hotline
Mandag | kl. 8.00-20.00 |
Tirsdag | kl. 8.00-20.00 |
Onsdag | kl. 8.00-20.00 |
Torsdag | kl. 8.00-20.00 |
Fredag | kl. 8.00-20.00 |
Lørdag | Lukket |
Søndag | kl. 16.00-20.00 |

Vores Borgercenter er midlertidigt flyttet til Gågaden i Frederikssund. Adressen er Jernbanegade 24D.
Det midlertidige Borgercenter har åbningstider som før. Husk at du som altid skal bestille tid på forhånd – dog ikke hvis du skal hente et nyt pas, som er klar.
Åbningstider Borgercenter
Mandag | kl. 08.30-13.00 (tidsbestilling) |
Tirsdag | Lukket |
Onsdag | kl. 08.30-13.00 (tidsbestilling) |
Torsdag | kl. 10.00-17.00 (tidsbestilling) |
Fredag | kl. 10.00-12.00 (tidsbestilling) |
Lørdag | Lukket |
Søndag | Lukket |
I vores guide med spørgsmål og svar om branden på Rådhuset kan du læse mere om hvordan du skal forholde dig, hvis du skal have lavet nyt pas, MitID, Sundhedskort, melde flytning med mere.
Beskæftigelse og Social - Jobcenteret
Her er der lidt forskellige veje for at kontakte os, men igen gælder helt generelt, at du ikke kan møde op, uden først at have en aftale med en medarbejder.
Ydelsen
Ydelsen håndterer alle henvendelser vedrørende sygedagpenge, kontanthjælp, ressourceforløbs- og ledighedsydelse, fleksløntilskud, enkeltydelser, personlige tillæg/helbredstillæg til pension samt beboerindskudslån.
Har du spørgsmål eller brug for at komme i kontakt med Ydelsen, skal du ringe via kommunens hovednummer. Hvis der er behov for at mødes fysisk, aftales dette med ydelsesmedarbejderen, som sørger for at aftale mødested med dig.
Du kan herudover kontakte din sagsbehandler i Jobcenteret, som sørger for at give Ydelsen besked, og du vil herefter blive kontaktet for nærmere aftale.
Job- og virksomhedsindsats
Du kontakter afdelingen via kommunens hovednummer, eller ved at ringe til din sagsbehandler.
Afdelingen gennemfører i øjeblikket alle samtaler uden fysisk fremmøde.
Aktiv indsats og integration
Du kontakter afdelingen via kommunens hovednummer, eller ved at ringe til din sagsbehandler.
Hvis du skal til møde med en medarbejder i afdelingen, vil det fremgå af indkaldelsesbrevet du modtager, om du skal møde ved Rådhusstræde (indgang C på bagsiden af Rådhuset) eller Lundevej 9. Begge steder vil du blive lukket ind af medarbejderen, du har aftale med.
Indgang C fra Rådhusstræde på bagsiden af Rådhuset.
Øvrige afdelinger
Har du en aftale med en af de øvrige afdelinger på Rådhuset, skal du følge de instruktioner du har modtaget, om hvordan du kommer ind på Rådhuset.
Foto: Kenneth Jensen.