
Ældrelinjen og tilsyn
Hvis du er bekymret eller vil klage ud over kommunens egne afdelinger og center.
Hvis du er bekymret over eller har spørgsmål til plejen eller omsorgen på et af kommunens tilbud, skal du i første omgang kontakte en medarbejder eller en leder i dit tilbud. Du kan finde kontaktinformationerne her.
Ældrelinjen
Hvis du er bekymret for kvaliteten i helhedsplejen, i en plejeenhed eller hos en leverandør, kan du kontakte Ældrelinjen og fx anmode om, at Ældretilsynet går ind og rådgiver den pågældende plejeenhed/leverandør.
Ældretilsynet opfordrer til, at du først henvender dig til kommune eller til plejeenhedens ledelse og medarbejdere med dine bekymringer.
Du kan kontakte Ældrelinjen, hvis du oplever bekymrende forhold i forhold til:
- Ældres selvbestemmelse.
- Tilliden til medarbejderne og den borgernære ledelse.
- Samspillet med pårørende, lokale fællesskaber og civilsamfund.
Ældrelinjen har telefontid mandag-onsdag kl. 10-12 og torsdag kl. 13-15.
Ældrelinjen i Ældretilsyn Øst:
70 20 20 18
Mail sikkert til ÆldretilsynetTelefonen har lukket fredage, weekender, alle helligdage, mellem jul og nytår, dagen efter Kr. Himmelfartsdag, Grundlovsdag og 1. maj.
Sundhedsfagligt tilsyn
Styrelsen for Patientsikkerhed fører tilsyn med alle typer af tilbud, hvor der foregår sundhedsfaglig behandling, herunder på omsorgscentre.
Hvis du er bekymret omkring sundhedsmæssige forhold, opfordrer vi til, at du først henvender dig til dit tilbud, fx omsorgscentret eller Døgnplejen og administrationen. Du kan også henvende dig til Styrelsen for Patientsikkerhed her:
Andre tilsyn
Frederikssund Kommune har pligt til at føre tilsyn med, at du modtager den støtte, du har fået tildelt, og at støtten leveres i overensstemmelse med det serviceniveau, som Byrådet har vedtaget. Tilsynene bidrager således til at sikre, at der bliver leveret pleje og omsorg af høj kvalitet i Frederikssund Kommune.
Hjælp os med at lære af vores fejl. Se, hvordan du rapporterer Utilsigtede hændelser.