Frederikssund Kommunes logo

Digital Post for borgere

Er du over 15 år og har du et dansk cpr-nummer skal du principielt have en personlig digital postkasse, som kan modtage post fra det offentlige.

Her fra kan du også sende fortrolige oplysninger sikkert til både kommunen og andre offentlige instanser, og du kan få svar tilbage.

Du er forpligtet til at læse breve du modtager i din digitale postkasse. Du kan få en besked i form af en SMS eller en e-mail hver gang der er elektronisk post til dig.

Læs om digitalt post på borger.dk.

Læs om Digitale fuldmagter 

Læs om fritagelse for digital post.

Er du fritaget for Digital post, er du fremadrettet også fritaget for krav om at anvende obligatoriske digitale selvbetjeningsløsninger.
Din fritagelse fra Digital Post betyder, at digital selvbetjening er frivilligt for dig. Hvis du henvender dig med et ønske om et alternativ til digital selvbetjening, skal du blot fortælle, at du er fritaget for digital post.

Få hjælp til digital post på telefon 70 10 18 81  mandag til torsdag kl. 8-21 og fredag kl. 8-18.

Sikker post til kommunen

Se oversigten over digitale postkasser til kommunens fagområder.

Digital Post for virksomheder

Virksomheder og foreninger med CVR-nummer skal have også have en digital postkasse til post fra det offentlige.

Se mere om Digital Post for virksomheder, eller læs om digital post på virk.dk