Gå til sidens indhold
Print
Frederikssund Kommunes logo

Hvad kan borgerrådgiveren hjælpe med

Borgerrådgiveren kan hjælpe borgere, brugere og virksomheder med følgende:

  • Finde vej til den rette person eller afdeling i kommunen
  • Forstå afgørelser og breve fra kommunen
  • Skabe eller genskabe dialog mellem borgeren og den kommunale administration
  • Vejlede om klagemuligheder og hjælpe med at formulere en klage
  • Behandle klager over kommunens sagsbehandling og personalets optræden
  • Tage imod og videregive forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og service over for borgerne kan forbedres

Hvad kan borgerrådgiveren IKKE hjælpe med

Borgerrådgiveren kan ikke behandle klager over følgende:

  • Indholdet af kommunens afgørelser - borgerrådgiveren kan ikke ændre en afgørelse
  • Spørgsmål, hvor der er en anden klageinstans
  • Sager, der er indbragt for det kommunale tilsyn, folketingets ombudsmand eller domstolene
  • Politiske beslutninger, f.eks. ang. kommunens serviceniveau
  • Sager om ansættelsesforhold eller privatretlige forhold