Gå til sidens indhold
Print
Frederikssund Kommunes logo
30. marts 2016

Frederikssund Kommune på Facebook med hovedside

Fra midten af april vil Frederikssund Kommune være på Facebook med en hovedside, der skal styrke kommunikationen til og med borgerne.

På byrådsmødet 30. marts besluttede Byrådet at der skal oprettes en officiel Facebookside for Frederikssund Kommune med nyheder, serviceinformationer og digital borgerbetjening.

Borgmester John Schmidt Andersen glæder sig over det kommende tiltag:

 - Jeg er meget glad for Byrådets beslutning om, at vi nu skal på Facebook med en officiel side for Frederikssund Kommune. Her vil kommunen fortælle om nye tiltag, gode historier og diverse tilbud til gavn for mange borgere – også de borgere og andre interesserede som normalt ikke hører om kommunens aktiviteter. På siden vil der også blive svaret på borgerspørgsmål som supplement til de kendte, traditionelle måder at komme i kontakt med kommunen på.

Den nye Facebookside skal supplere kommunens øvrige kanaler, herunder hjemmesiden. Der vil blive lagt vægt på kommunikation gennem billeder og videoer og på at skabe involvering med sidens brugere.

 - Vi skaber en ny god forbindelse til kommunens borgerne i et medie, som rigtig mange bruger i forvejen. Jeg lægger stor vægt på, at vi med en hovedside på Facebook får muligheden for at blive endnu mere nærværende for borgerne på en nemt tilgængelig og uformel måde.

Kommunen har gode erfaringer med sin Facebookside om byen Vinge, hvor interesserede i og uden for kommunen kan følge med i byudviklingen.

De vigtigste retningslinjer – eller spilleregler om man vil – som brugerne af Facebooksiden skal følge er at overholde god tone og almindelig lovgivning. Der sagsbehandles ikke på siden, og der må ikke være navngivning af kommunens ansatte. Der er ingen adgang for kommercielle reklamer. For politiske holdninger og debat henvises til politikernes eventuelle egne facebooksider.

Frederikssund Kommunes nye Facebookside går i luften medio april.