Gå til sidens indhold
Print
Frederikssund Kommunes logo
30. september 2015

Erfaren sekretariatschef til Frederikssund

Merete Pagter.Merete Pagter, der i dag er digitaliseringschef i Frederiksberg Kommune, bliver 16. november ny sekretariatschef i Frederikssund Kommune.

Blandt 83 ansøgere har Frederikssund Kommune udvalgt Merete Pagter som ny sekretariatschef. Merete Pagter har mange års erfaring i den kommunale verden – heraf flere år som netop sekretariatschef. Før jobbet som digitaliseringschef i Frederiksberg Kommune var hun fra 2012 til februar i år sekretariats- og IT-chef i Solrød Kommune, og forinden arbejdede hun som udviklings- og direktionskonsulent gennem fire år samme sted.

Der er som sådan ingen tvivl om at det er en erfaren og fagligt robust ny fagchef som Frederikssund Kommune byder velkommen.

Kommunaldirektør Ole Jacobsen glæder sig da også til det kommende samarbejde:

 - Vi havde et flot ansøgerfelt med mange kvalificerede ansøgere til stillingen. Men Merete Pagter skilte sig tydeligt ud, og jeg er meget glad for at vi i hende har fundet en ny sekretariatschef der har relevant ledelseserfaring, og samtidig har flere års praktisk erfaring inden for det område hun skal være chef for hos os, siger Ole Jacobsen.

Fokus på bredt samarbejde

Om baggrunden for at søge job i Frederikssund Kommune siger Merete Pagter at hun har et rigtig positivt indtryk af kommunen.

 - Jeg glæder mig til, sammen med medarbejderne, at levere og videreudvikle en kompetent sekretariatsbetjening af byråd og direktion. Jeg holder meget af det brede samarbejde der ligger i jobbet som sekretariatschef, og ser frem til at lære hele organisationen at kende, siger den nye sekretariatschef.

Merete Pagter har en uddannelse i politik og administration (cand.scient.adm.) fra Aalborg Universitet i 2002, er 38 år og bor i Glostrup med sin mand og to børn.