Gå til sidens indhold
Frederikssund Kommunes logo

NemId og Fritagelser fra Digital Post

For at betjene dig selv på nettet og se informationer i din digitale postkasse, skal du logge på med NemID

Hvad er NemID?

NemID er din adgangskode på internettet, som gør det sikkert for dig at se og oplyse fortrolige og følsomme oplysninger via internettet. Skal du i netbanken eller betjene dig selv hos det offentlige, skal du logge på med NemID.

Bemærk: Hvis du mangler et nøglekort skal dette bestilles på www.nemid.nu.

Vær opmærksom på at du kan hente nøgleappen på din smartphone. Du vil dermed aldrig løbe ud for nøgler til dit nem-id.

Bestil NemID

Som borger kan du få NemID på følgende måder:

  • bestille NemID digitalt - klik på 'Start'
  • få NemID via din bank. Her kan du få NemID til banken. Hvis du ønsker at tilgå offentlige tjenester, skal du bede om NemID med offentlig signatur
  • få NemID ved personlig henvendelse i kommunens borgercenter. Du skal huske at medbringe gyldig legitimation. 

NemID – Krav til Legitimation

Skal du bestille nemID skal du være opmærksom på at der er særlige krav til legitimation.

Klik her hvis du vil vide mere om kravene til legitimation til NemID

Vil du vide mere kan du læse mere om NemID på Borger.dk

Læs mere om NemID 

Digital fritagelse

Hvis du ikke har digital post og NemID kan du læse mere her.

Der er obligatorisk selvbetjening på en række områder læs mere her.

Du kan altid får råd og vejledning i kommunen, vedrørende digital ansøgninger. Du kan kontakte kommunens Callcenter for hjælp til udfyldelse af digital ansøgning, samt råd og vejledning om digital fritagelse.